Avatár

Ha Életadóval (új) hozom vissza Morgant (új) (vagy más új avatárt), akkor Morgan költségében az X-et nullának kell számolni, és a képessége ez alapján jön létre.

Szabály: Az istenek manifesztációi, földre küldött hírvivői az avatárok. A HKK-ban minden istennek egy avatárja van. Az avatárok lények, de se nem szörnyek, se nem kalandozók. Tehát olyan lapok hatnak rájuk, amelyek lényekre hatnak, de olyanok nem, amelyek speciálisan szörnyekre vagy kalandozókra vonatkoznak. Egy játékos irányítása alatt összesen egy avatár lehet. Ha egy játékos irányítása alá kerül egy második avatár, akkor az első avatár a gyűjtőbe kerül (látva, hogy újabb hírvivő érkezett, visszatér istenéhez). Ha valaki bármilyen módon másol (Szimulákrum, Zan, stb.) egy avatárt, az is ugyanúgy avatárnak számít.

Az avatár szabályt 2010. február 1-től megszűntetjük. Onnantól kezdve bármennyi avatár lehet játékban egy játékos irányítása alatt.

(AK10) Aktiválást kívánó speciális képességnek nevezzük a lények azon képességeit, melyek használatához VP-t kell elkölteni (pl. regeneráció, tűzlehelet), vagy a lényt passzivizálni kell (pl. a Technokolin). A szabálykönyv 25. oldala szerint az ilyen képességeket csak aktív lények használhatják. A passzivizálást igénylő képességek esetében ez nem is képezheti vita tárgyát, mivel csak aktív lényt lehet passzivizálni. Tehát az ilyen képességek (pl. Technokolin és a neves kalandozók legtöbb képessége) csak aktívan használható. Passzívan is lehet használni az olyan képességeket, melyekhez nem kell a lényt passzivizálni, csak VP elköltéssel kell őket aktiválni. Sőt, ezek az őrposztból is használhatók! Nézzük, hogy mely képességekről van szó. Az első csoportot a regeneráció jelenti (pl. Csontváz, Trollfa stb.). A másik tipikus társaság a lények támadásának és/vagy védekezésének erősítése (pl. Húsevő magszim, Tűzelementál). A Vízelementál és a Szutykos remák nem kapcsolható egyik csoporthoz sem, azonban rájuk is érvényes a szabály, mivel egyiket sem kell passzivizálni képességük használatához. A legvitatottabb csoport az amelyik, az ellenvarázslathoz hasonló hatást hoz létre, ilyen Maigner Lopotomos, és ehhez hasonló Sardullah Sharpa képessége is. Ezeket szintén lehet passzívan használni. Trükkös és zavaró az olyan képesség, mely aktivizálást kíván, nem kell passzivizálni hozzá a lényt, azonban a lapon szerepel az, hogy csak aktívan használhatja ezt a képességet. A legjobb példák erre az avatárok (pl. Földanya, Urgod, stb.). Jól nézzétek meg tehát a lapokat az ilyen kérdések eldöntéséhez! Van az aktivizálást igénylő képességeknek egy olyan csoportja, melyről idáig nem beszéltünk, ezek azon harcban használható képességek, melyeket VP elköltésével kell aktivizálni, vagy dönteni kell a használatukról (pl. tűz-, sav-, jéglehelet, Lavinia Lobara energiatüskéje, Eliana vakító fénye, Fantalas nyilazása, a Sötét gnóm halálvarázslata, Éjmágus teleportálása). Ezeket a képességeket nyilvánvalóan csak aktívan lehet használni, mivel az őrposztban alkalmazhatók, és ott nem lehet passzív lény. Nem aktivizálást kívánó képességek ugyan, de itt célszerű megtárgyalni azokat a képességeket, melyek folyamatosan működnek (pl. mágikus védelem, + VP adás, varázslatok költségének csökkentése stb.). Ezek közül pl. a mágikus védelem természetesen állandóan működik, de egyeseknél a lapon külön meg van említve, hogy csak akkor számít, ha a lény aktív (pl. Trikornis, Kneopatikus molluszk, stb.). Vannak azonban olyanok, amelyek nem egyértelműek, pl. Loidin Haptitusnál nem szerepel az, hogy az ellenfél csak akkor veszít 1 ÉP-t a tárgyak kijátszásakor, ha aktív, tehát passzívan is érvényesül ez a képesség. Összefoglalva, az állandó képességek passzívan is működnek, hacsak a lapon ez másképpen nem szerepel.

(AK75) Ha Árnyéktüzet lövök egy avatárra Az istenek hírnöke szabálylap mellett, akkor az avatár elveszti minden képességét, de továbbra is célozhatatlan marad, mivel az nem az avatár képessége, hanem a szabálylap hatása.

(AK74) Ha Az istenek hírnökével játszom, két avatárom van játékban, és az ellenfelem életpont áldozással leszedi a követőmet, akkor csak az egyik avatár maradhat fenn, a másik a gyűjtőbe kerül. Az avatárok gazdája valásztja ki, hogy melyik maradjon az asztalon.

(AK44) A negyedik kiadású szabálykönyv 13. oldalának tetején a következő szerepel: "feláldozhat a tartalékban levő aktív lényei közül". Viszont a 16. oldal tetején másképpen szerepel: "feláldozhat a saját, aktív szörnyei közül". Az első alapján tehát fel lehet áldozni avatárt komponensért, a második alapján nem (mivel az avatár nem szörny). Ha tovább vizsgáljuk a dolgot, akkor ebben kérdésben párhuzamot lehet húzni a kalandozók és az avatárok között, mivel mindkét típus lény, de nem szörny. A kalandozókról kijelentettük azt, hogy nem lehet belőlük komponenst kinyerni, ha csak egy kártya mást nem diktál, vagyis - ha hallgatólagosan is - a második idézetet tekintettük érvényesnek. Az ötödik kiadás szabálykönyvében egyeztetjük a két fent említett mondatot, vagyis jelenleg csak szörnyet lehet komponensért áldozni, kalandozót, avatárt nem. Ha később lesz még új lénytípus, akkor külön meghatározzuk rá, hogy lehet-e komponensért áldozni.

(AK10) Az avatárokra minden olyan lap hat, melynek szövegében lény szerepel. Az olyan lapok melyek szörnyekre, vagy kalandozókra hatnak a szövegük szerint, azok nem vonatkoznak rájuk. Ha egy lap a szövege szerint az avatárokra hat, természetesen csak és kizárólag az avatárokra használható. Az avatárokat lehet mérgezni, és célpontjai lehetnek az olyan speciális hatásoknak, melyeknek lény lehet a célpontja.

(AK14) Ha egy avatárom kap egy Halhatatlanságot, és kijátszok, vagy Árulással áthozok egy másik avatárt, akkor a kijátszott, vagy Árulással áthozott avatár azonnal a gyűjtőbe kerül, mivel két avatár nem lehet egyszerre egy játékos irányítása alatt, és a már lenn lévő a Halhatatlanság miatt nem kerülhet a gyűjtőbe.

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK