Helyszín

Nem számít mágikus támadású lény kijátszásának, ha Hatalmas manó mellett manót játszok ki. Az állandó hatású permanensek (követők, szabálylapok, helyszínek) főszabály szerint csak a játékban lévő permanenseknek adhatnak képességet. Ha a lap ettől eltérően működik, akkor azt a szövege kifejezetten említi. (Lásd: Villámháború). Tehát a manók csak azután változnak mágikus támadású lénnyé, miután sikeresen játékba kerültek. A gyűjtőben, kézben, pakliban, illetve a reakciósorban nem számítanak annak.

Használhatok kereső forrást (pl. Kurtz, Sivara), szabályt (pl. helyszínkeresés), követő vagy szabálylap kereső képességét, ha Zarknod bilincse van játékban. A költséget ki kell fizetni, és a forrás, szabály stb. egyéb képességei létrejönnek, de a keresés nem. Pl. ha helyszínt próbálok keresni, elköltöm a 2 VP-t, de nem keverhetem meg a paklimat, és nem húzok lapot. Kódex 4.13.6.

Ha valaki helyszínkereséssel keres síkot a paklijában, de nem talál, akkor az elköltött VP-t nem kapja vissza, és lapot sem húzhat a helyszínkeresés helyett. Elvileg még a keresés előtt egyértelműen eldöntheti a játékos a keze, asztala, gyűjtője, Semmije és paklilistája alapján, hogy van-e még helyszín a paklijában. Kódex 8.9.6. Kiegészítés.

Nem drágítja a Rox, a csontok ura (új) képességét az Antimágikus rakshallion (új) vagy A mágia létsíkja (új), mivel helyszínek, követők, szabálylapok és forrásimmúnis lapok képességeire nem lehet reagálni, és ezeket nem lehet drágítani sem.

Olyan lap képességére, amire nem lehet hatni (követő, szabálylap, helyszín, forrásimmúnis lap), nem lehet reagálni és nem lehet azt drágítani. Kivéve, ha az adott reakción, vagy drágító forrás leírásában szerepel, hogy hat az adott lapra. Ha egy lap csak részleges immunitással bír (pl. immúnis Chara-din forrásokra), akkor értelemszerűen csak a megadott módon nem lehet rá reagálni/drágítani.

A gyűjtőben levő helyszíneknek nincs megkülönböztetett státuszuk, a gyűjtőben sima lapnak számítanak, így bármely lappal ki lehet őket semmizni, vissza lehet rakni a játékba (pl. Az árnyak megtestesítőjével), vagy vissza lehet venni a kézbe. Az ilyen módon játékba hozott helyszínek kijátszáskori képességei létrejönnek.

Szabály: Új, különleges kártyatípus a helyszín (hívjuk még létsíknak vagy egyszerűen csak síknak). Egyszerre csak egy helyszín lehet játékban, ha bárki kirak egy másikat, az előző azonnal a gyűjtőbe kerül. Helyszínre ezen kívül SEMMILYEN MÁS LAP VAGY JELZÔ SINCS SEMMILYEN HATÁSSAL, kivéve azokat, amelyekre ez külön rá van írva. Tehát nem lehet gyűjtőbe küldeni olyan lappal sem, ami minden vagy célpont lapot küld a gyűjtőbe (pl. Világégés, Kataklizma), nem lehet passzivizálni, kézbe visszavetetni, kijátszási költségét növelni vagy csökkenteni stb., kivéve speciálisan erre szolgáló lappal. A létsíkok kijátszási költségében általában szörnykomponens, építő és VP is szerepel. A költségben a kijátszó minden szörnykomponenst helyettesíthet 2 ÉP feláldozásával. A helyszínek aktívan kerülnek játékba, idézési költségük a különböző költségek összege (de mivel általában az idézési költségre hivatkozó lapok nem hatnak rájuk, ezek szempontjából olyanok, mintha ott sem lennének). Helyszínekből ugyanúgy maximum hármat lehet a pakliba rakni, mint más lapokból, azonban a húzás fázisában minden játékos, akinek van még helyszín a paklijában, 3 VP elköltésével kikereshet egy helyszínt a paklijából. Ez húzás helyett történik, csak akkor tehető meg, ha van húzás fázisa, s ha többet húz, akkor az első lap húzása helyett. A kikeresett helyszínt meg kell mutatnia (nem köteles előre bejelenteni, hogy milyen helyszínt keres), majd kézbeveszi; ezután a paklit meg kell keverni. Helyszínt csak akkor próbálhatsz előkeresni, ha van is a paklidban. (A precíz versenyszabályok kedvéért: ha egy játékos bizonytalan, hogy van-e helyszín még a paklijában, a gyűjtője, az asztalon levő lapok és paklilistája alapján egyértelműen eldöntheti.) A helyszínek általában mindkét játékosra és azok lapjaira hatnak, ez kiderül a fogalmazásból is (pl. minden repülő lény kap +1 sebzést és +1 ÉP-t). A sík esetleges aktivizálást kívánó képességét azonban csak a gazdája használhatja.

A helyszínek képességei forrásnak számítanak, így az is forrás, ha módosítja valamilyen lapok idézési költségét. Emiatt az ilyen helyszínek kikapcsolják az ősmágiát.

A helyszínek kijátszása nem minősül lapkijátszásnak. Így Ősi béklyó mellett ki lehet játszani második lapként, és egy korábbi, hibás FAQ-vel ellentétben a Lábadozás sem esik le tőle.

(AK142) Kijátszhatok helyszínt akkor, ha már abban a körben játszottam ki egy szingularitást. A helyszín kijátszása nem számít lapkijátszásnak (AK130). Vagyis Ősi béklyó, Rothadó borzalom, szingularitás stb. dolgok nem vonatkoznak rá.

(AK134) Thu’zad hazaékezése nem akadályozza meg egy helyszín kijátszását vagy egy párbajt. Sem a helyszín kijátszása, sem a párbaj nem számít lapkijátszásnak. Viszont cselekvésnek igen, tehát ha bármelyiket megteszem, akkor az ellenfelem cselekedhet.

(AK130) Nem számít lapkijátszásnak számít egy helyszín kijátszása. Ráadásul, a helyszín nem számít játékban levő lapnak, csak olyan lapok és hatások vonatkoznak rá, amik ezt külön említik. Viszont ha egy helyszín a kézben vagy a gyűjtőben van, akkor az csak egy sima lap. Ugyanúgy el lehet dobatni, mint bármely más lapot, ki lehet semmizni, vagy akár Estariol (új) is visszahozhatja a gyűjtőből.

(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.

(AK23) Azon lapoknál, melyeket több forrásból (szörnykomponens, VP, építő) kell kihozni, az idézési költséget úgy kell kiszámolni, hogy összeadjuk az idézési számokat. Pl. Vadászkutyánál ez 2, a legtöbb helyszínnél 5, A mágia létsíkjánál 7.

(AK90) Helyszínt nem áldozhatok. Általánosságban a helyszínekre, szabálylapokra, követőkre csak azok a lapok vagy szabályok vonatkoznak, amikben külön meg vannak említve.

(AK61) A különböző fajta idézési költséget tartalmazó lapoknál (pl. helyszínek) az alap idézési költség az összes típusú idézési költség összege. Vagyis az Ősvortexszel pl. egy Kalandozók városa ötöt sebez.

(AK63) Helyszín nem kerülhet passzívan játékba (pl. Kronobogártól, vagy Nimgilarió cselétől). Helyszínre csak azok a lapok hatnak, amikre ez külön rá van írva. Sem a bogár, sem a Nimgilarió csele nem hat a helyszínekre. Hasonlóképpen az idézési költséget módosító lapok sem vonatkoznak rá (pl. Káoszmester, Varázsszél stb.), kivéve a Túlélők Földjét, amire ez külön rá van írva.

(AK23) Ha Szerepcsere alatt helyszínt akarsz keresni az ellenfél paklijában, akkor az ellenfeled nem köteles megmondani, hogy van-e síkja a pakliban. Ha úgy döntesz, hogy mégis keresel, és nem találsz, akkor elköltötted a 3 VP-t, és nem húzhatsz lapot.

(AK22) A helyszín kikeresése természetesen húzásnak számít, ezért pl. Morgan kristályánál ugyanúgy kell lapot dobni, mintha rendesen húznál. Sőt, csak akkor kereshetsz ki helyszínt, ha van húzási fázisod, viszont ha több lapot húzhatnál (pl. Időgyorsító), akkor az első lap helyett kereshetsz ki síkot. A Pszi-ernyő és a hasonló (kikereső) lapok nem számítanak húzásnak, így ezeknél nem kell lapot dobni Morgan kristálya mellett.

(AK20) Továbbra is problémát jelent az a kérdés, hogy milyen lapok hatnak a helyszínekre. Nos, amikor egy helyszín a pakliban vagy a kézben van, akkor még nem bír a helyszínek sajátságaival, egyszerű lapnak számít. Ezért minden olyan lap, amely kézben és pakliban levő lapokra vonatkozik, kifejti hatását a helyszínekre. El lehet dobni Fairlight trükkjével, Morgan kristályával, A szirének énekével, kézbe lehet venni Pszi-ernyővel stb. Abban a pillanatban, ha kijátsszuk őket, már helyszínek lesznek, tehát csak az olyan lapok hatnak rájuk, amiken külön szerepel az, hogy a helyszínekre is kifejtik hatásukat (pl. Túlélők földje), a lapra ható lapok (pl. Templomi orgona, Kisebb kívánság stb.) nem működnek a helyszínekre. Ez a kijátszás pillanatára is érvényes, tehát nem hat rá az Elzárás, az Azt mondtam, nem stb.

(AK20) Helyszínt csak a saját köröd fő fázisában játszhatsz ki, ugyanúgy, mint az épületeket.

(AK91) Én Építő Rakshallionnal játszok, míg ellenfelem Zarknod börtönével. Nem húzhatok lapot, ha két épületem van játékban. A Zarknod börtöne mellett sem helyszínnel, sem követővel, sem egyéb lapokkal nem lehet lapot húzni a húzás fázison kívül, csak szabálylappal.

Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK